Kevään aikana pitämissäni koulutuksissa tuli kysymyksiä *hastägeistä eli avainsanoista/aihetunnisteista. Tässä lyhyesti muutama juttu:
- Tapahtumamarkkinoinnissa käytetään hästäggejä, ennen tapahtumia ja etenkin tapahtumissa paikan päällä
- Hästägit toimivat kyllä myös facessa, mutta siellä ne ei ole lähteneet lentoon kunnolla
- twitterissä ja instagramissa käytetään ja niissä suosittelen käyttämäänkin
- Hästägeissä ei toimi välimerkit (esim. .- _, ), jos sanan keskellä on joku välimerkki, niin linkki muodostuu ainoastaan siitä osasta sanaa, joka on ennen välimerkkiä. Esim. #etelä-savo hästägissä linkki muodostuu ainoastaan sanasta etelä
- Muista välilyönti erotaaksesi sanat toisistaan. Esim. #mikkeli #kotitoimisto #maisema Jos kirjoitat sanat yhteen (#mikkeli#kotitoimisto#maisema), ei linkkiä muodostu kuin sanasta Mikkeli
- Älä kuitenkaan joka väliin laita välilyöntiä (# Mikkeli # kotitoimisto # maisema), tällöin ei yhdestäkään sanasta muodostu linkkiä
- #Koko #lausetta #ei #kannata #hästägä, ainoastaan avainsanat
- Eikä niitä hästäggejä tarvitse olla kymmeniä…
- Pyri pitämään hästägit lyhyinä
- Jossain ohjeissa sanotaan, ettei sanoja saisi kirjoittaa yhteen… Itse kyllä kirjoitan, mutta lähinnä instan puolella. Esim. #myrskynjälkeenonpoutasää Aina ei tarvitse kaikkia sääntöjä noudattaa 😉
Seuraa minua somessa: facebook, twitter, instagram
* Hashtagin perimmäinen tarkoitus on saattaa saman aihealueen viestit yhteen, jotta tiedonhakijan olisi helpompi tarkastella ja yhdistellä tietoja. – Wikipedia