Tee niinkuin minä neuvon, älä niinkuin minä teen..

Taas kerran on hujahtanut luvattoman pitkä tauko viime kirjoituksesta tänne. Tee siis niinkuin minä neuvon, älä niinkuin minä teen… Blogikirjoituksia pitäisi tuottaa säännöllisesti, eikä näin useamman kuukauden välein 😀

Toivon mukaan seuraat FB-sivuani SaaraLiu, sinne päivittyy useammin ja kattavammin kuulumisia.. ja yritän jälleen kerran aktivoitua myös tänne kirjoittamaan…

Koulutuksen mukanaan tuomaa

Suoritin viimeisimmmän tutkinnon nyt alkuvuodesta: yrittäjyysjohtamisen erikoisammattitutkinto. Näyttötilaisuuteen piti miettiä ja laatia kirjalliseen muotoon yritykseni misio, vissio ja arvot. Yksinyrittäjällä nämä ovat monesti pään sisällä olevia asioita, joita ei ole välttämättä kirjalliseen muotoon missään vaiheessa laitettu.

Nyt ne on kirjallisena myös minulla! Ja löytyvät myös jatkossa näiltä sivuilta.

Missio: Autan yrityksiä onnistumaan asiakkaidensa kanssa ja rakentamaan menestyvää liiketoimintaa.

Visio: SaaraLiu on mahdollistaja, jota asiakkaat suosittelevat lämpimästi erilaisiin markkinoinnillisiin ja viestinnällisiin haasteisiin.

SaaraLiu:n arvot

Eteenpäin!

  • Tulevaisuuteen katsotaan avoimesti ja innoissaan
  • Tavoitteet on tehty saavutettaviksi

Innostuen ja innostaen!

  • Itse innostuen ja muita kannustaen päästään parhaisiin lopputuloksiin.

Asiakasta palvellaan!

  • Nopeasti, notkeasti ja ketterästi
  • Tarjoan mahdollisuuksia

Ota haltuun mobiilikuvaus ja some –koulutus 8.11.

”Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa” -sanonta pitää paikkansa myös tämän päivän viestinnässä. Kuvilla on suuri merkitys siinä, miten sanomamme otetaan vastaan ja koetaanko meidät kiinnostavana. Tämän päivän älylaitteilla saa otettua hyvälaatuisia kuvia ja niiden avulla saa kuvia jaettua nopeasti someen. Ei ole kuitenkaan ihan sama mitä jaetaan ja millaisia kuvia jaetaan.

Nyt sinulla on mahdollisuus hankkia lisää oppia itsellesi yhden päivän aikana.

Ota haltuun mobiilikuvaus ja some –koulutus 8.11.

Nyt tarjolla ensimmäistä kertaa: yhden päivän aikana opit mobiilikuvauksen perusteet sekä saat vinkit sosiaalisessa mediassa toimimiseen ja miten hyödynnät kuvallista materiaalia eri kanavissa. Sosiaalisen median osuudessa paneudutaan Facebookkiin ja Instagramiin yrityskäytössä. Kouluttajina kaksi oman alansa rautaista ammattilaista: minä ja Myöhäsen Paula.

Ilmoittautumisessa kannattaa olla nopea, paikkoja on vain kymmenelle ensimmäiselle.
Koulutuksen kesto: 5 h + lounastauko

Ajankohta: keskiviikko 8.11. klo 10.00 – 16.00, lounas sisältyy hintaan

Paikka: Puutarharavintola Greeneri, kabinetti. Pursialankatu 5, 50100 Mikkeli

Hinta: 300 € + alv 24% / osallistuja. Hinta sisältää viiden tunnin koulutuksen, lounaan ja Saaran osuuden koulutusmateriaalit, joiden pohjalta voit syventää osaamistasi myös koulutuksen jälkeen.

Lisätiedot koulutuksesta, suora ilmoittautumislinkki

Uusia www-sivuja

Kesän aikana on julkaistu uusia www-sivuja:

www.jalkahoito.net
Tervetuloa täyden palvelun jalkahoitolaan. Meiltä saat kaikkea mitä jalkasi tarvitsevat. Palvelemme sinua ammattitaidolla, iloisin mielin ja tarvittaessa ohjaamme sinut yhteistyökumppaneillemme.

www.ajaudit.fi
Tilintarkastus Inkeröinen & Himanen Oy on suomalainen hyväksytty tilintarkastusyhteisö, jonka omistavat yhtiön palveluksessa työskentelevät KHT-tilintarkastajat Juho Himanen ja Auno Inkeröinen. Toimintamme keskittyy pääasiallisesti Itä- ja Etelä-Suomen alueelle.

Alle 90 päivää asuntomessuihin

Huom, etenkin eteläsavolaiset yritykset.

Asuntomessut pidetään tänä vuonna Mikkelissä ja avajaisiin on enää alle 90 päivää aikaa. Messut tuovat melkoista pöhinää kaupunkiin ja sen yrityksiin myös.

  • Onko yrityksenne www-sivut milloin päivitetty?
  • Onko yrityksen somekanavat ajan tasalla?
  • Ovatko muut markkinointimateriaalit kunnossa?

Jos tarvetta fixaukseen on, niin vielä ehditään. Ota yhteyttä! saaraliu@gmail.com tai 0405020583

Uudet logot ja käyntikortit

Tänään on ollut suorastaan juhlapäivä! Olen julkistanut uudet logoni, jotka on suunnitellut kollega Susanna Muurman-Ovaska Graphicroomista. Täytyy sanoa, että kyllä kannattaa välillä avartaa näkemystä ja pyytää muilta ideoita omiin juttuihin. Lähelle on välillä melkoisen vaikea katsoa ja nähdä!

Toinen iso kiitos kuuluu Teroprintille ja siellä erityisesti sisaruksille Sanna Paavilaiselle ja Mari Riepposelle. Mari hioi käyntikortin kanssani lopulliseen muotoon ja Sanna toimitti käyntikortit minulle tänään suoraan Markkinointi-iltamiin.

Olen onnellisessa asemassa, että verkostostani löytyy näin loistavaa porukkaa!

 

Uusi logo löytyy vaaka- ja pystymallisena. 

 

Kuntavaalit somessa

Olen tällä viikolla tehnyt useammalle ehdokkaalle Facebook-sivut kampanjointia tukemaan. Ehdokkaat ovat olleet useammasta puolueesta, mutta kaikille ehdokkaille pätee samat ohjeet. Ne eivät ole puoluesidonnaisia 🙂

  • Tee mieluummin sivu kuin käytät omaa henkilökohtaista profiilia kampanjointiin. Tällöin annat fb-kavereillesi mahdollisuuden itse päättää mitä heidän uutisvirrassaan näkyy. He voivat päättää olla tykkäämättä sivustasi tai tykätä, mutta poistaa seurannan päältä. Heidän ei tarvitse poistaa tai blokata sinua seuraavaksi viikoiksi tällöin.
  • Pelkkä sivun olemassaolo ei riitä. Sinne pitää tuottaa sisältöä.
  • Jakakaa ajatuksianne, näkemyksiänne, kertokaa missä olette, missä teidät voi tavata.
  • Vastatkaa sivulle tuleviin kommentteihin/kysymyksiin.
  • Älkää poistako mahdollisesti eri mieltä olevia / kyseenalaistavia postauksia vaikka ne ei niin mukavia olisikaan, vaan vastatkaa niihinkin (elleivät ne mene täysin henkilökohtaisuuksiin, tällöin ottakaa itse kuvankaappaus)

Huhtikuun 9. päivän jälkeen tiedetään ketä missäkin on mennyt lävitse.

 

 

Koulutuksia helmikuussa

Nyt on oiva mahdollisuus päästä helmikuussa hankkimaan lisävarmuutta facessa toimimiseen! Kaikille avoimet Facebook yrityskäytössä -koulutukset:
keskiviikkona 15.2. klo 9-12 ja
torstaina 23.2. klo 9-12

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: http://saaraliu.fi/tulossa/

Miksi pitäisi olla somessa?

Aina välillä kuulen yrittäjiltä pohdintoja, että ”ei meidän kannata somessa olla, kun ei meidän asiakkaat siellä kuitenkaan ole”. Mutta tämä lause ei kyllä kovin hyvin enää tänä päivänä pidä paikkaansa.

Tilastokeskuksen tekemän Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimuksen mukaan viime vuonna yhteisöpalveluja käytti 16-89 -vuotiaista 56 prosenttia. Prosenttiluku on kasvanut vuosi vuodelta ja viime vuonna kasvoi etenkin ikäluokkien 35-44 ja 45-54 osuudet. Sosiaalinen media tekee kovaa vauhtia tuloaan työelämään, tällä saralla tarvitaan lisää oppia pelisäännöissä ja osaamista yhteisöpalvelujen hyödyntämiseen työmaailmassa.

Yksi kasvuun vahvasti vaikuttanut tekijä on, että älypuhelinten käyttö on arkipäiväistynyt ja niiden sovellukset ovat yleistyneet vahvasti. Käytetyin sovellus suomalaisten keskuudessa on Facebook, joka omistaa myös suositut Instagramin ja WhatsAppin.

Jollei yrityksesi vielä ole somessa, niin suosittelen sitä vakavasti harkitsemaan. Apua saat vaikkapa minulta, ota yhteyttä rohkeasti: saaraliu@gmail.com p. 0405020583