Sisältöä?

Sama sääntö pätee kaikkialla, niin painetussa materiaalissa kuin verkkomaailmassa: ellei sinulla ole sanottavaa, niin olisiko parempi olla hiljaa vai miettiä mitä haluat kertoa?

Tarkasta

Jos yritykselläsi on verkkosivut, facebook-sivut tai twitter-tili niin onhan sinulla, jollakulla yrityksesi henkilökunnasta tai ulkopuolisella taholla päivittämiseen tarvittavat tunnukset ja päivitysmahdollisuudet? Toivon mukaan yrityksesi www-sivut ovat siirtyneet  jo tähän päivään ja niitä voit itse (tai valtuuttamasi taho) päivittää selaimen yli. Ellei ole, niin tilaa uudet (voit jättää tarjouspyynnön halutessasi).

Toinen asia mikä kannattaa tarkastaa on, että onhan kaikissa medioissasi ajantasaiset yhteystiedot, yrityksesi kontaktihenkilöiden nimet sekä mahdolliset aukioloajat? Ellei ole, niin korjaa ne äkkiä! Asiakkaalle on turhauttavaa, jos hän ei löydä oikeita tietoja mahdollisimman helposti. Katso myös, että tiedot ovat yhteneväiset esim. www- ja facebook-sivuilla. Olen pari kertaa itse jonkun yrityksen tietoja etsiessäni törmännyt siihen, että www-sivujen mukaan yrityksen pitäisi olla auki, mutta sitten facebookista olenkin löytänyt tiedon, että onkin kesäaikaan eri aikaan avoinna.

Älä missään nimessä tee www-sivuille sivuille ajankohtaista/uutiset osiota, ellei yritykselläsi ole sanottavaa riittävän usein. Ja riittävän usein ei tarkoita kerran kuussa. Riippuen toimialasta, hieman yrityksen koosta on riittävän usein 2-3 vko tai vähintään kahden viikon välein. Valitettavan usein törmää sivuihin, jossa on ”tuorein” ajankohtainen uutinen parin-kolmen vuoden takaa. Mitä ajankohtaista tietoa se on?

Suunnittele

Mieti mitä haluat sanoa ja mitkä välineet ovat juuri sinulle sopivimmat. Jos valtaosa asiakaskunnastasi on alle kolmekymppisiä, niin painettu materiaali ei välttämättä ole se oikea heille. Tukimateriaalina se voi toimia erittäin hyvin.

Huolehdi, että yrityksesi materiaaleista löytyvät ne tiedot mitä asiakas tarvitsee kiinnostuakseen yrityksesi tuotteista tai palveluista.

Miksi pitää meteliä itsestään?

Tänä päivänä ihmiset eli asiakkaasi liikkuvat verkossa ja he liikkuvat siellä eri paikoissa. Enää ei välttämättä etsitä ensimmäisenä nettisivuja, vaan saatetaan hyvinkin kokeilla ensin löytää yritys sosiaalisen median kautta (Facebook/Twitter/Pinterest/LinkedIn/Google+). Rummuta yrityksesi olemassaoloa, jotta sen olemassaolosta tiedetään. Hyödynnä käytettävissä olevia medioita.

 Seuraa

Jotta tiedät oletko tehnyt oikeita päätöksiä, seuraa tunnusluvuista (esim. kävijämäärät sivuilla vs. ostot) toteumia. Ellei kehitys mene toivottuun suuntaan, ole valmis tekemään korjausliikkeitä.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.