Miksi pitäisi olla somessa?

Aina välillä kuulen yrittäjiltä pohdintoja, että ”ei meidän kannata somessa olla, kun ei meidän asiakkaat siellä kuitenkaan ole”. Mutta tämä lause ei kyllä kovin hyvin enää tänä päivänä pidä paikkaansa.

Tilastokeskuksen tekemän Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimuksen mukaan viime vuonna yhteisöpalveluja käytti 16-89 -vuotiaista 56 prosenttia. Prosenttiluku on kasvanut vuosi vuodelta ja viime vuonna kasvoi etenkin ikäluokkien 35-44 ja 45-54 osuudet. Sosiaalinen media tekee kovaa vauhtia tuloaan työelämään, tällä saralla tarvitaan lisää oppia pelisäännöissä ja osaamista yhteisöpalvelujen hyödyntämiseen työmaailmassa.

Yksi kasvuun vahvasti vaikuttanut tekijä on, että älypuhelinten käyttö on arkipäiväistynyt ja niiden sovellukset ovat yleistyneet vahvasti. Käytetyin sovellus suomalaisten keskuudessa on Facebook, joka omistaa myös suositut Instagramin ja WhatsAppin.

Jollei yrityksesi vielä ole somessa, niin suosittelen sitä vakavasti harkitsemaan. Apua saat vaikkapa minulta, ota yhteyttä rohkeasti: saaraliu@gmail.com p. 0405020583

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.