#hästäg

Kevään aikana pitämissäni koulutuksissa tuli kysymyksiä *hastägeistä eli avainsanoista/aihetunnisteista. Tässä lyhyesti muutama juttu:

  • Tapahtumamarkkinoinnissa käytetään hästäggejä, ennen tapahtumia ja etenkin tapahtumissa paikan päällä
  • Hästägit toimivat kyllä myös facessa, mutta siellä ne ei ole lähteneet lentoon kunnolla
  • twitterissä ja instagramissa käytetään ja niissä suosittelen käyttämäänkin
  • Hästägeissä ei toimi välimerkit (esim. .- _, ), jos sanan keskellä on joku välimerkki, niin linkki muodostuu ainoastaan siitä osasta sanaa, joka on ennen välimerkkiä. Esim. #etelä-savo hästägissä linkki muodostuu ainoastaan sanasta etelä
  • Muista välilyönti erotaaksesi sanat toisistaan. Esim. #mikkeli #kotitoimisto #maisema Jos kirjoitat sanat yhteen (#mikkeli#kotitoimisto#maisema), ei linkkiä muodostu kuin sanasta Mikkeli
  • Älä kuitenkaan joka väliin laita välilyöntiä (# Mikkeli # kotitoimisto # maisema), tällöin ei yhdestäkään sanasta muodostu linkkiä
  • #Koko #lausetta #ei #kannata #hästägä, ainoastaan avainsanat
  • Eikä niitä hästäggejä tarvitse olla kymmeniä…
  • Pyri pitämään hästägit lyhyinä
  • Jossain ohjeissa sanotaan, ettei sanoja saisi kirjoittaa yhteen… Itse kyllä kirjoitan, mutta lähinnä instan puolella. Esim. #myrskynjälkeenonpoutasää Aina ei tarvitse kaikkia sääntöjä noudattaa 😉

Seuraa minua somessa: facebook, twitter, instagram

* Hashtagin perimmäinen tarkoitus on saattaa saman aihealueen viestit yhteen, jotta tiedonhakijan olisi helpompi tarkastella ja yhdistellä tietoja. – Wikipedia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.